Yazılanların içeriğinin dengesiz olmasından, uzun süreli aralıklardan, kötü esprilerden, güzelliklerden, çirkinliklerden, paylaşımlardan, sessizliklerden, sorulardan, cevaplardan, fikirlerden, kendini beğenmişliklerden blog sahibi sorumludur. Bu durumdan da çok memnundur. Blog ermiş kedi cingöz ve sapsal köpek majör'e ithaf edilmiştir.

25 Kasım 2012 Pazar

Ders 2 - Şeffaflık

Geçen hafta, fikirlerine çok saygı duyduğum arkadaşlarımdan biri "fikrimizi daha önce duyduğunu söyleyen arkadaşları olduğundan, oysa ki fikrin özgün olduğunu düşündüğünden" bahsetti bana. İlk tepkim benim bunu saklamaya çalıştığımı düşündüğü için somurtmak olsa da, düşününce aslında bir yanlış anlaşılma olduğunu farkettim.

Cuma günkü İstanbul Tasarım Bienali ziyaretim sırasında (ki bu da bir başka yazıda size aktarılmayı bekliyor!), söylediklerini düşündüm ve bu işe girerken benim için en önemli şeyin şeffaflık ve açıklık olduğuna karar verdim.

Library of Stuff fikri ben Umea'da okurken yarım günlük bir proje sırasında ortaya çıktı ve sunum sonrasında üzerinde hiç durmadan beynimin tozlu köşelerine iteklemiştim. Startup Weekend İstanbul'da sunumunu yapmaya karar verdiğimde, böyle başka projelerin varlığını bilmiyordum, ancak haftasonu boyunca yaptığımız araştırmalar sırasında benzer sitelerin olduğunu keşfettik. Süper! Demek ki paylaşma kültürünün yayılması mümkün!

Peki madem böyle siteler vardı, neden bu projeyi hayata geçirmek için çabalıyoruz?

Öncelikle, bizim yola çıkış amacımız, bu platformu, içinde yaşadığımız ve kültürünü en iyi bildiğimiz yer olan Türkiye'de kurmaktı (halen de öyle :)). Buna ek olarak, baktığımız sitelerin hiçbirinde 'tamam, işte budur!' diyemediğimizi ve sitelerin topladığı kitlelerin, ulaşılabilecek sayıdan (bkz. Couchsurfing kullanıcı sayısı) çok daha az olduğunu farkettik.

Bu nedenle hala Library of Stuff'ı hayata geçirme hayalimizin peşinden koşuyoruz, kendi kültürümüzden başlayarak, insanları daha çok içine alacak bir deneyim yaratmak için! 

Bienal sırasında bir mimar tarafından söylenmiş olan 'Mimarlık, mimarlara bırakılmayacak kadar önemli bir iştir' sözünü duyduğumda, taşlar da yerine oturdu! Nasıl ki bir şehir, bir bina, orada yaşayan insanların ihtiyaçlarını gözetmeksizin planlandığında cansızlaşıyorsa, bir proje de uzaktan varsayımlarla yapıldığında içi boşalıyor. Bir sosyal fayda projesi, yalnızca girişimcilere bırakılmayacak kadar önemli bir iştir yani :) Bu platformun kullanıcısı yalnızca ben değilim, sen, siz, o, biz, hepimiziz!

Bu nedenle şu an bu hizmeti yaratmak için, herkesin deneyimlerini ve ihtiyaçlarını paylaşabileceği ortak, açık bir alan yaratma çabasındayız. Library of Stuff benzeri paylaşım sitelerinin adreslerini (bir kısmı ücretli, bir kısmı ücretsiz) aşağıda bulabilirsiniz, ve eğer bu projenin bir parçası olmak isterseniz bir online eşya paylaşım sitesinden istek ve beklentilerinizi bildirebilirsiniz!

Esas hedef, herkesin ulaşabileceği, bol kullanıcısı olan, keyifle çalışan ve paylaşım kültürünün yayılmasını sağlayacak bir platform yaratmak, bu Library of Stuff olsun ya da olmasın (gerçi bu konuda çok heyecanlı, şevkli ve keyifliyim, o yüzden mümkünse L.o.S olmasını tercih ederim! :))

Destekleriniz ve geribildirimleriniz için kocaman teşekkürler. Durup ne istediğime bakmamı sağlayacak kadar açık sözlü olan arkadaşlara sahip olmak bir ayrıcalık.

Ek: Benzer siteler
http://sharesomesugar.com/
http://neighborrow.com
http://neighborgoods.net/
http://ecomodo.com/
http://thesharehood.org/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler! Thanks! Grazie! Danke! Tack! Merci! Misaotra! Gracias!